Kurzemē atklāj reģionālo sakaru centru

01.02.2011

Šodien, 1.februārī, darbu uzsāk Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Kurzemes reģiona sakaru centrs. Tas ir izvietots Liepājā. Līdz ar to VUGD ir pabeigta reģionālo sakaru centru izveide.


VUGD jau 2009.gadā veikta teritoriālā reorganizācija un izveidotas piecas teritoriālās struktūrvienības, kuras apvienoja līdz tam esošās brigādes. Lai pilnveidotu VUGD darba organizāciju, uzlabotu vienotā ārkārtējo notikumu tālruņa „112” zvanu apstrādes kvalitāti un optimizētu VUGD teritoriālo struktūrvienību resursu operatīvo vadību, efektīvāk izmantojot cilvēkresursus, veikta reģionālo sakaru punktu izveide šā gada 1.martā VUGD Vidzemes reģiona brigādē, 1. septembrī VUGD Latgales reģiona brigādē un 1.decembrī VUGD Zemgales reģiona brigādē.
   
Kurzemes reģiona brigādes Sakaru punkts, kurš uzsāk savu darbību Liepājā šā gada 1.februārī, vienlaicīgi likvidējot dispečeru amatus Kuldīgā, Saldū, Ventspilī un Talsos.

Iedzīvotājiem nav pamata satraukties, ka līdz ar šāda centra izveidi operatīvo dienestu palīdzība būs jāgaida no Liepājas. Ugunsdzēsēju depo savu līdzšinējo atrašanās vietu nemaina un uz negadījumu izbrauc tāpat kā līdz šim - tuvākā depo vai posteņa ugunsdzēsēju glābēju brigādes.

Cilvēkiem, zvanot uz «112», vispirms jānosauc precīza notikuma vieta, kur nepieciešama palīdzība, īpaši svarīgi ir nosaukt pilsētu, novadu vai pagastu, lai nerastos pārpratumi, piemēram, meklējot notikuma vietu citā pilsētā. Par to, kas noticis un vai ir cietušie, dispečere uzzina tieši no zvanītāja, tādēļ, jo precīzāka, būs informācija, jo ātrāk operatīvie dienesti steigsies uz notikuma vietu. Ja ir nepieciešama policijas vai mediķu palīdzība, tad uzreiz arī jāpavēsta, ka nepieciešams savienot ar vajadzīgo dienestu, jo arī tas ieekonomēs kritiskajos brīžos tik dārgās sekundes. Ja ir noticis nelaimes gadījums, kad nepieciešama vairāku dienestu palīdzība, piemēram, smags ceļu satiksmes negadījums, kur ir cietušie, kas iesprostoti avarējušajā automašīnā, tad zvanot uz 112 un pavēstot par situāciju, jums nebūs jādomā, vai vēl zvanīt atsevišķi mediķiem, vai saukt policiju – to visu izdarīs dispečere.

Latvijā iedzīvotāju ērtībai ir izveidots cits īso kodu tālruņa numurs 113, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību tieši un nepastarpināti, tādējādi nodrošinot operatīvāku mediķu ierašanos izsaukuma vietā un palīdzības sniegšanu iedzīvotājiem veselībai un dzīvībai kritiskās situācijās.

Kurzemes reģiona plašsaziņas līdzekļu pārstāvji iepazīties ar jaunā sakaru centra darbu tiks aicināti 11.februārī, kad visā Eiropā atzīmē operatīvo dienestu tālruņa 112 dienu. Šāds ciparu salikums ir divas reizes gadā – 11. februārī un 1.decembrī. ES valstīs īpaši atzīmē 1.februāri, informējot iedzīvotājus par operatīvo dienestu tālruņa numuru un darbību.



Sagatavoja:
Inga Vetere
Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšniece
Tel. 67075871, 26183300


Atpakaļ