Otrdien, 17.augustā, Ministru kabinets apstiprināja grozījumus "Patvēruma meklētāju reģistra noteikumos", kas paredz veikt būtiskus uzlabojumus Patvēruma meklētāju reģistrā (turpmāk - Reģistrs), lai nodrošinātu efektīvu un vienotu patvēruma meklētāju uzskaiti un to, ka informācija par personu lietu virzību patvēruma procedūras ietvaros visām procesā iesaistītajām institūcijām pieejama vienkopus.
Reģistrā veikta virkne funkcionālu uzlabojumu, kas atvieglo darbu iesaistītajām institūcijām - nodrošināta centralizēta datu aktualizēšana un paplašināts par ārvalstniekiem iekļaujamo datu apjomus.
Papildus Reģistrā jau šobrīd obligāti iekļaujamajām ziņām par personām, kuras pieprasījušas patvērumu Latvijā, tiek iekļauta arī tāda nozīmīga informācija kā patvēruma meklētāja rīcībspējas raksturojums, ziņas par bērniem, kuri Latvijā ieradušies kopā ar patvēruma meklētāju, ģimenes stāvokli, laulāto, ziņas par radiniekiem, kuri dzīvo Latvijas Republikā vai kādā citā valstī, ziņas par darba pieredzi, karaklausību, politisko darbību, sodāmību, aizturēšanu vai turēšanu aizdomās par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu un cita informācija.
Tāpat tiks papildus iekļautas ziņas par pastāvīgajām dzīvesvietām pēdējo piecu gadu laikā, patvēruma iesniegumiem citās valstīs, deportācijām, izraidīšanām un ieceļošanas liegumiem citās valstīs un citas ziņas.
Minētās izmaiņas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei un Valsts robežsardzei ļauj samazināt administratīvo slogu, jo būtiski mazinās nepieciešamība pārsūtīt dokumentus un pierādījumus patvēruma lietās. Tāpat informācijas ievade tiešsaistē ļauj paātrināt patvēruma procedūru, jo ziņas par patvēruma pieprasīšanas faktu un lietā pieņemtajiem lēmumiem nekavējoties tiek ievadītas Reģistrā un patvēruma procedūrā iesaistītajām institūcijām par to tiek nosūtīts sistēmas paziņojums, lai tās atbilstoši savai kompetencei nekavējoties varētu uzsākt turpmākās nepieciešamās procesuālās darbības.
Lai nodrošinātu fizisko personu datu aizsardzību, piekļuve Reģistram tiek nodrošināta tikai patvēruma procedūrā iesaistīto iestāžu autorizētiem darbiniekiem.
Reģistra funkcionalitātes paplašināšana realizēta Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda (AMIF) Projekta ietvaros, izmantojot projekta finansējumu.