Trešdien, 24.februārī, iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens attālināti tikās ar Iekšlietu ministrijas, Valsts policijas, Latvijas Pašvaldību savienības un pašvaldību policiju pārstāvjiem, lai pārrunātu sadarbības iespējas starp Valsts policiju un Latvijas Republikas pilsētu un novadu pašvaldību policijām sabiedriskās kārtības, patrulēšanas un reaģēšanas uz notikumiem, vardarbības draudu novēršanas, kā arī Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanā.
Valsts policija un pašvaldību policijas ir atzinīgi novērtējušas savstarpējo sadarbību, īpaši akcentējot pašvaldību policiju sniegto neatsveramo atbalstu Valsts policijai Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai ārkārtējās situācijas laikā noteikto ierobežojumu ievērošanas kontrolē.
Sanāksmes laikā iekšlietu ministrs S.Ģirģens pateicās pašvaldībām par sniegto atbalstu Valsts policijai un akcentēja: “Esam spēruši lielu soli pretim modernu tiesībsargājošo iestāžu attīstībai un drošības infrastruktūras pilnveidošanai Latvijā. Iekšlietu ministrijā strādājam pie ļoti daudziem projektiem, lai varētu ieviest jaunākās tehnoloģijas iestāžu darbā, tādējādi atvieglojot cilvēku resursu plānošanu un organizētu efektīvāku darbu sabiedrības labā.
Ļoti svarīgi ir attīstīt mūsdienīgas, vienotas platformas un savstarpēji saistītas sistēmas, kuras gan valsts, gan pašvaldību sektors izmantotu vienotiem mērķiem. Šāda pieeja ātrāk palīdzēs atklāt gan noziedzīgus nodarījumus, gan samazinās manuālu datu apstrādi, gan nodrošinās amatpersonu fizisku klātbūtni tur, kur tas visvairāk nepieciešams.”
Lai turpinātu veiksmīgo sadarbību, kā arī veicinātu moderno tehnoloģiju un sistēmu vienotu izmantošanu valsts un pašvaldību vajadzībām, sanāksmē tika pārrunāti vairāki jautājumi, kas saistīti ar vienotu, mūsdienu prasībām atbilstošu, tehnoloģisko platformu un sistēmu ieviešanu, tādējādi mazinot datu manuālu apstrādi, dažādu savstarpēji nesaistītu sistēmu uzturēšanu un izmaksas, kā arī veicinot efektīvu Valsts policijas un pašvaldību policiju resursu izmantošanu. Pašvaldību policijas tika aicinātas aktīvāk iesaistīties Vienotā notikumu reģistra izmantošanā, kas nodrošinātu policijas kompetencē esošo notikumu reģistrāciju vienotā sistēmā un būtiski atvieglotu informācijas apriti ar Valsts policiju.
Sanāksmē tika pārrunāti arī aktuālie sadarbības jautājumi vienotās 112 platformas ieviešanas jomā. Jau ziņots, ka 18. februārī Ministru kabinets atbalstīja Iekšlietu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Vienota kontaktu centra platforma operatīvo dienestu darba atbalstam un publisko pakalpojumu piegādei”, kas paredz mainīt tālruņa 112 zvanu centru organizatorisko struktūru un būtiski pilnveidot ārkārtas palīdzības tālruņa sniegto pakalpojumu kvalitāti.
Pievienojoties modernizētai 112 platformai, Valsts policijai un pašvaldību policijai nepieciešams detalizēti sadalīt pienākumus, tai skaitā noteikt reaģēšanas laiku, līdzsvarot kompetences, kā arī stiprināt sadarbspēju vienlaikus ar administratīvi teritoriālās reformas izmaiņām, prioritāri izvirzot vienotu sistēmu un platformu izmantošanu.
Sagatavoja:
Gunita Kogane
Iekšlietu ministrija
Komunikācijas nodaļa
sabiedrisko attiecību speciāliste
epasts: gunita.kogane@iem.gov.lv,
tel.:67219161