Otrdien, 18. augustā, iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens Ministru kabinetam prezentēja Iekšlietu ministrijas informatīvo ziņojumu par informācijas sistēmas “Ieceļotāju uzskaites kontroles informācijas sistēma (IECIS)” izveidi. Šī sistēma tiks veidota, lai digitalizētu jau šobrīd pastāvošo ieceļotāju anketēšanu Covid-19 laikā, un to izstrādās iekšlietu ministrijas Informācijas centrs. Kad tiks ieviesta jaunā sistēma, ieceļotājiem caur specifisku mājaslapu būs jāizpilda anketa ar nepieciešamo personīgo informāciju, kas nepieciešama dienestiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanai. Pēc digitālās anketas aizpildīšanas katrai personai tiks izveidots un piešķirts personalizēts QR kods. Sistēma sniegs atbalstu ikdienas darbā un atvieglos sadarbību starp atbildīgajiem dienestiem - Valsts policiju, Valsts robežsardzi un Slimību profilakses un kontroles centru.
“Lai uzlabotu šī brīža procesu ieceļotāju anketēšanā Covid-19 laikā, kā arī mazinātu birokrātisko slogu uz cilvēkiem, nolēmām ierosināt izveidot inovatīvu digitālo rīku, kas darbotos uz QR kodu pamata un atvieglotu dienestu darbu. Sistēma ļaus ne tikai ietaupīt laiku, bet arī cilvēkresursus un finanšu līdzekļus. Tas būs automatizēts un ērti lietojams instruments gan atbildīgajām iestādēm, gan arī ieceļotājiem, lai operatīvi saņemtu informāciju par epidemioloģiskajām prasībām Latvijā,” pauž iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens.
IECIS tehniskās specifikācijas izstrādes laikā noritēja konsultācijas ar Valsts policijas, Valsts robežsardzes un Slimību profilakses un kontroles centra pārstāvjiem, lai nodrošinātu galveno lietotāju prasību iekļaušanu. Šobrīd IECIS tehniskā specifikācija paredz darbu veikšanu vismaz divos posmos, otrajā paredzot īstenot prasības, kas attiecināmas uz tādas sekundārās funkcionalitātes izstrādi kā, piemēram, mobilās lietotnes izveidi. Sistēma primāri atvieglos Valsts Policijas, Valsts robežsardzes un SPKC darbu, nodrošinot iestādes ar nepieciešamo informāciju par konkrētiem ieceļotājiem, kuriem ir noteikta pašizolācija, sistēma atvieglos arī robežkontroli un nodrošinās apkopoto datu kvalitāti un aprites ātrumu. Rezultātā tiks efektivizēta pašizolācjā esošo personu uzraudzība.
IECIS paredz arī izstrādāt apziņošanas funkcionalitāti, lai informētu personu par nepieciešamību mainīt adresi vai par uzraudzības statusa maiņu. Risinājumam ir paredzēta droša piekļuve, datu pārraide gan nosūtot, gan saņemot datus, kā arī nodrošināts risinājums paredzamās lielās noslodzes dēļ.
Sistēmas provizoriskās izstrādes izmaksas tiek prognozētas 36 300 EUR apmērā, taču precīza summa būs atkarīga no iepirkuma rezultātiem; izstrādei nepieciešamos līdzekļus, ir plānots pieprasīt no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem. Par vienu no informācijas sistēmas pārziņiem ir paredzēts noteikt Iekšlietu ministrijas Informācijas centru.
Sagatavoja:
Beata Jonite
Iekšlietu ministra padomniece
Komunikācijas jautājumos
Mob.: 28351588
E-pasts: beata.jonite@iem.gov.lv